C C C C A+ A A- X

На въззивен контрол пред Варненския апелативен съд е присъда от 5 години и половина затвор за смърт по непредпазливост на пътя

Дата на публикуване 9 февруари 2018 Последна редакция 21 май 2019 Новини Отпечатай

След близо 6 часа и половина съдебно следствие, изслушване на допусната повторно експертиза, разпит на свидетел и пледоарии на страните, вчера Варненският апелативен съд обяви за решаване делото срещу Бейтула Исмаил, признат за виновен и осъден ефективно на първа инстанция затова, че преди близо 2 години, при ПТП причинил по непредпазливост смъртта на 23-годишния Никола Терзиев. Пресслужбата на Апелативен съд – Варна припомня, че през юни миналата година Окръжен съд - Варна призна вината на Бейтула затова, че на 28 август 2016 г. по автомагистрала „Хемус“ в посока град Варна, преди входа на града, при управление на Фолксваген Голф нарушил правилата за движение, като се движил със скорост над разрешената за пътния участък, предприел маневра отклоняване на дясно, за да премине в друга пътна лента, не се убедил, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат преди него и без да се съобрази с положението, посоката и скоростта на движение автомобил Шевролет Спарк и по непредпазливост причинил смърт на Никола Терзиев. Първата съдебна инстанция присъди на Исмаил 5 години и половина затвор и го лиши от право да управлява МПС за срок от 8 години и 6 месеца. Делото пред втората съдебна инстанция бе образувано по жалба на подсъдимия срещу присъдата на ОС – Варна. Варненският апелативен съд допусна и вчера изслуша вещите лица, изготвили повторната комплексна автотехническа експертиза, която посочи каква е била траекторията на движение на двата автомобила преди сблъсъка, както и скоростта им. С информация от GPS автомобила на Никола, експертите уточниха движението на автомобила му, след като е доставил поръчка в Бизнес парка. Според данните на експертите, ПТП е възникнало 300 метра след края на автомагистрала „Хемус“, на кръстовище на Главен път София - Варна, което се пресича от път без предимство. В този участък от Главния път разрешената скорост е била 90 км/ч, а автомобилът на Бейтула се е движил по него със 140 км/ч. Експертизата е установила, че Шевролетът, управляваван от Терзиев е навлязъл от път без предимство в Главния път, като се е движил с малко повече от 59 км/ч. Вещите лица считат, че ударът между двата автомобила е бил неизбежен, заради малкото време за реакция (1,2сек), която е имал подсъдимият и посочиха най-вероятните точки върху пътния участък, където е станал сблъсъкът между двете коли. Както прокуратурата, така и защитата на близките на загиналия на пътя мъж поискаха от втората съдебна инстанция да потвърди като справедлива и законосъобразна ефективната присъда, наложена от ОС – Варна. Адвокатите на Бейтула очакват от Варненския апелативен съд да се съобрази с данните от повторната комплексна автотехническа експертиза и да оправдае подсъдимия затова, че е предприел неправилна маневра за преминаване от една в друга лента за движение. Те посочват, че двамата шофьори са се движили по различни пътища, а в зоната на кръстовището, където е възникнала катастрофата Терзиев е нямал предимство. Варненският апелативен съд ще се произнесе с решение в установения от закона 2 месечен срок.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация